برند سیگار مارلبرو یکی از برندهای آمریکایی معروف و محبوب سیگار در جهان است. این برند، متعلق به شرکت فلیپ موریس میباشد. شرکت فلیپ موریس، شرکتی آمریکایی – سوئیسی است که به تولید انواع دخانیات در جهان میپردازد. این شرکت بزرگ، سالانه بیشتر از ۱۵ درصد از سود بازار بین المللی دخانیات را به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید که این شرکت، به ۲۰۰ کشور جهان انواع دخانیات تولیدی شرکت خود را صادر میکند.
دفتر مرکزی این شرکت در نیویورک آمریکا است اما دفتر عملیاتی آن در لوزان سوئیس میباشد. به طور کلی این برند که جزو محبوبترین برندهای جهان است، یکی از بزرگترین سهم ها را در فروش سالیانه دخانیات در سراسر جهان را دارد. اگر بیشتر در مورد این برند معروف کنجکاو شدید، حتما این متن را تا انتهای آن دنبال کنید.
تاریخچه سیگار مارلبرو
در سال ۱۹۰۲، آقای فلیپ موریس که صاحب یک شرکت دخانیاتی در شهر لندن انگلیس بود، تصمیم گرفت برای گسترش شرکت خود، یک شعبه در نیویورک نیز تاسیس کند. به این ترتیب در سال ۱۹۰۸، نام تجاری مارلبرو در ایالات متحده آمریکا ثبت گردید. با وجود تاسیس این شعبه در نیویورک، تا چندین سال بعد نیز هیچ محصولی با این نام از این شعبه تولید نشد. اولین بار در سال ۱۹۲۴، این شرکت که از تاسیس خود ۱۸ سال میگذشت، محصولی با شعار سیگار لوکس آمریکایی به بازار عرضه کرد. البته اولین استارت تبلیغاتی برای این برند، زمانی زده شد که یک محصول با شعار ملایم همچون ماه می که اختصاصا برای خانمها بود، به بازار عرضه نمود. نام این برند، برگرفته از خیابانی است در لندن که شرکت فلیپ موریس در آن تاسیس شد. این شرکت فروش خوبی در طول سالیان زیادی برای خود رقم زد و در طول این سالهای موفقیتش، فیلترهای سیگارهای مارلبرو تماما قرمز بودند. محبوبیت این برند تا جنگ جهانی دوم نیز ادامه یافت، اما با رکود اقتصادی بزرگی که در آن زمان تمامی شرکتها تجربه میکردند، اولین تجربه ورشکستگی این برند رقم خورد.
در اوایل دهه ۵۰ میلادی، مقالهای در ارتباط با سرطان ریه و ارتباط آن با سیگار نوشته و چاپ شد. به این ترتیب شرکت ها دخانیاتی به فکر ساخت سیگارهای فیلتردار افتادند. یکی از اولین پرچمداران این نوع سیگارها، برند مارلبرو بود. به این ترتیب، در دهه ۶۰ میلادی، سیگار مارلبروی محلی ابداع و به بازار عرضه شد. به این ترتیب به سرعت شرکت فلیپ موریس سهم بزرگی از فروش محصولات دخانیاتی را به خود اختصاص داد و عملا بازار را در دست خود گرفت. با ادامه یافتن این روند، برند مارلبرو تنها در ۸ ماه، شاهد افزایش ۵۰۰۰ درصدی فروش خود شد و به این صورت شهرتی جهانی برای خود رقم زد. این برند سیگار با توجه به نیازهای خانم های آن زمان، یکی از ایده آل ترین انتخابهای آنان بود و مورد توجه ویژهای از سوی زنان آن دوران قرار داشت. در دورانی که ابتدای شروع کار برند مارلبرو بود، کشیدن سیگار یک نوع فعالیت مردانه محسوب میشد اما مارلبرو با سنت شکنی توانست در دل خانم های آن زمان جا باز کند و به عنوان برندی محبوب برای زنان شناخته شود.
فعالیت های تبلیغاتی شرکت مارلبرو
از آن جایی که هر شرکتی هدف خود را شناخته شدن بیشتر توسط افراد و همچنین فروش بیشتر میداند، شرکت مارلبرو نیز در این راستا فعالیتهای زیادی از جمله فعالیتهای تبلیغاتی گوناگونی انجام میدهد. این تبلیغات به قدری رایج شد و رونق گرفت که حتی امروزه نیز در تصاویر استتیک های قرن ۲۰امی و مینیمالی که جلوه هایی زیبا را نمایش میدهند، برند مارلبرو و سیگارهای معروفش یکی از المانهای ثابت محسوب میشوند.
در اوایل دوران فعالیت برند مارلبرو، یکی از مهمترین اجزای تبلیغات، ساخت یک شعار در خور و مناسب بود. به همین ترتیب اولین فعالیت تبلیغاتی این شرکت با ساخت شعار ملایم همچون ماه می رقم خورد. این سیگارها با امضای Mae West و با فیلترهای قرمز رنگ به خانمها به فروش میرسید. با این که این برند به شدت در میان زنان محبوب بود، اما در میان مردان از محبوبیت چندانی برخوردار نبود. به همین دلیل برای رفع این معضل بزرگ، به پیشنهاد مدیر تبلیغاتی این برند یعنی توماس هاتزلر، Marlboro Country یا مارلبرو محلی را به بازار عرضه کردند. با عرضه این سیگارهای جدید که شعار و تصویری جدید نیز همراه خود حمل میکردند، به سرعت شرکت فلیپ توانست بازار سیگارهای جهانی را در دست بگیرد. این نوع جدید سیگارهای مارلبرو، تصویر کابویهای تنومند و قدرتمند را به نمایش میگذاشت و به دنبال تبلیغات های فراوان این برند، خیلی زود بین مردان نیز از محبوبیتی روزافزون برخوردار شد.
برند مارلبرو با اتکا به سه عنصر، توانست یاد خود را حتی در زمان حال نیز زنده نگه دارد. این سه عنصر عبارتند از رنگ قرمز، مناظر غرب آمریکا و کابویی تنومند. پس از گسترش یافتند حداکثری سیگارهای مارلبرو، این شرکت محصولاتی دیگر نیز با نام همین برند، وارد بازار کرد. این محصولات دارای طیف گستردهای بوده و به یک یا دو مورد ختم نمیشوند. انواع محصولات آشپزخانه، عینک، فندک، لباس و… با آرم مارلبرو به بازار عرضه شده اند.
این برند سالیان زیادی است که در رقابتهای ورزشی به عنوان اسپانسر فعالیت میکرد تا تبلیغاتی موثرتر داشته باشد. شروع این اسپانسرینگ از سال ۱۹۷۲ و در رقابتهای فرمول یک بود و در طی سالیان زیادی همکاریهای مختلفی با تیمهای گوناگون فرمول یک از جمله تیم BRM، تیم مک لارن و تیم فراری داشت. اما تمامی این تیمها پس از مدتی به علت قانون ضد تنباکو، قرارداد خود را به محض اتمام با این شرکت لغو کردند. اما پس از مدتی شرکت تیم فراری توانست باز هم با این شرکت اسپانسرینگ قرارداد ببندد. همچنین این برند مارلبرو، اسپانسر تیمها کوچکتر فرمول یک نیز بود. پس از این فعالیتهای اسپانسرینگ برای فرمول یک و رقابتهای آن، این شرکت به عنوان اسپانسر در رقابتهای گرند پری موتور سیکلت نیز ظاهر شد. به صورت کلی این برند در اغلب رقابتهای معروف ورزشی به عنوان اسپانسر ظاهر گردید تا وجه های مورد احترام از خود به خصوص با وجود قانون ضد تنباکو، به نمایش بگذارد.
انواع سیگارهای مارلبرو موجود در بازار
همان طور که میدانید برند مارلبرو در کنار سیگار وینستون از سابقه طولانیای برخوردار است. تا مدتهای بسیار زیادی، این برند با فقط یک نوع سیگار به بازار عرضه میشد اما پس از ورود خود به بازار جهانی سیگارهای بین المللی باید رقابتی در سطحی بزرگتر را تجربه میکرد به همین دلیل انواع مختلفی از سیگارها را وارد بازار جهانی در طی سالیان سال کرد. این نوع سیگارها به ترتیب ورودشان به بازار عبارتند از:
- قرمز (غلیظ)
- مدیوم
- لایت (مارلبرو طلایی)
- اولترالایت (مارلبرو نقرهای)
- منتول
- منتول لایت
- منتول اولترالایت
- منتول مل
- GOLD
- فیلتر پلاس
- فیلتر پلاس وان
- پریمیوم بلک
- آیس
- فلاور
- فلاور پلاس(لایت)
- فلاور کد
- دابل میکس
- دابل ایس
- تاچ(با بستهبندی مشکی و طلایی)
- اِج
چقدر این مقاله برای شما مفید بود؟
برای ثبت امتیاز روی یکی از ستاره ها کلیک کنید
میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز: 0
اولین کسی باشید که به این مقاله امتیاز میدهد!
4 پاسخ
عزیزم سیگار مارلبرو بکش تا برسی به مرز ارامش بعضی وقتامیشی یه ادم سرکش
تکس کیه؟؟؟
داغون میکنه آدمو بعد یه مدت
ببین آقای رنگووو خوب گفتی اما شل گفتی😊